Rafał Markiewicz

Szkolenia – oferta

Rafał-Markiewicz-coach-coaching-rozwój-osobisty - szkolenia

Szkolenia i warsztaty to ten obszar mojej działalności, w czasie  którego przez kilka godzi lub dni intensywnie pracuję z ich uczestnikami. Poznajemy się, uczymy i mierzymy z różnymi zadaniami. Dyskutujemy, wymieniamy poglądy i poszukujemy najlepszych rozwiązań dla danych sytuacji. Czasami mówimy też wprost o tym co nie działa lub jest pułapką w jaką wpadamy. Robiąc to wszystko uczymy się i rozwijamy, niejednokrotnie poszerzając nasze horyzonty.

Decydując się na prowadzenie szkoleń i warsztatów postawiłem sobie jeden wyraźny cel „muszą być praktyczne i użyteczne dla uczestników”, a dla mnie mają być dodatkowo ciekawą przygodą. Z tego powodu, choć każde z moich szkoleń ma określoną główną oś merytoryczną i zakres tematyczny, każdorazowo profiluje je pod określoną grupę uczestników. Trzymając się tych założeń prowadzę je zawsze na luzie i ze sporą dawką humoru, bo chce aby były autentyczne i aby były dialogiem, a nie jednostronnym wykładem. To podejście jest szczególnie doceniane przez ich uczestników.

Rafał-Markiewicz-coach-coaching-rozwój-osobisty - SzkolĘ z PaSJĄ Bo to LUBIĘ
Przykładowe opinie uczestników z ankiet po szkoleniach

Decydując się na szklenie warto wziąć pod uwagę fakt, że samo szkolenie wszystkiego nie załatwi. Dostarcza ono wiedzę i poszerza kompetencje, jednak ich późniejsza implementacja w życie zawodowe, zależy w dużej mierze od samych uczestników szkolenia.


Kompetencje menedżerskie i zarządzanie zespołem

W tym obszarze przestrzegam zawsze moich klientów przed pewną pułapką, w którą łatwo popaść. Firmy organizują szkolenia z zarządzania zespołem dla swoich menedżerów, ale często sami menedżerowie mają problem z efektywnym zarządzaniem samym sobą. Stąd proponuję zawsze rozważyć możliwość przeprowadzenia wpierw szkolenia narzędziowego z kompetencji menedżerskich zanim przejdziemy do szkoleń dotyczących zarządzaniem zespołem.

Kim jest lider/kierownik – szkolenie narzędziowe, które pozwala kierownikom nabyć umiejętności zarządzania sobą i swoją pracą. Jest nastawione na nich samych, wzmacnia ich świadomość roli w firmie i umiejętność podejmowania decyzji.

Skrótowy opis zakresu szkolenia:

  • Świadomość siebie i swojego warsztatu menedżerskiego – czym się różnią wymagania względem lidera/kierownika w porównaniu z tym czego oczekiwano od specjalisty / kim jest kierownik dla: szefostwa, klienta oraz pracownika / typowe błędy kierowników / 3 pułapki kryzysu
  • Zarządzanie sobą – wyznaczanie celów / nadawanie priorytetów / zarządzanie sobą w czasie
  • Świadomość zespołu – po pierwsze komunikacja / to Twój zespól weź za niego odpowiedzialność / trzymaj się kilku podstawowych zasad.

Czas trwania 8h (jeden dzień)
Cena: ustalana indywidualnie

Zarządzanie zespołem – szkolenie dwudniowe, składające się z dwóch głównych bloków: „Przywództwa i relacji z zespołem” oraz „Skutecznej i świadomej komunikacji z zespołem”

Skrótowy opis zakresu szkolenia:

Moduł I: Przywództwo i relacje z zespołem

  • Kierownik widziany oczami pracownika
  • Etapy rozwoju pracownika
  • Cztery style kierowania
  • Hierarchia potrzeb – czynniki motywujące długo i krótkoterminowo
  • Kierowanie a przywództwo
  • 5 praktyk przywódczych
  • Źródła władzy

Moduł II: Skuteczna i świadoma komunikacja z zespołem

  • Komunikacja w zespole
  • 6 podstawowych barier komunikacyjnych
  • Podstawowe techniki komunikacyjne
  • Asertywność
  • Informacja zwrotne
  • Pozytywne sformułowania
  • Komunikat „Ja”
  • Jak przekazywać złe informacje
  • Jak i dlaczego chwalić

Czas trwania 16h (dwa dni)
Cena: ustalana indywidualnie

Każde z powyższych szkoleń może być po wyznaczonym czasie wsparte indywidualnym coachingiem biznesowym z jego uczestnikami, ukierunkowanym na wykorzystanie zdobytych umiejętności lub na rozwiązanie kwestii menedżerskich nie poruszanych w trakcie szkoleń.

Komunikacja i obsługa klienta

Świadoma komunikacja – podstawowe zasady komunikacji i techniki komunikacyjne – szkolenie służące poznaniu podstawowych technik komunikacyjnych oraz ich praktycznego zastosowania. Może być sprofilowane pod dedykowane działy obsługowe typu infolinia lub dział wsparcia klientów. Dysponuję również jego wariantem dopasowanym do zespołów projektowych z branży IT, w którym koncentrujemy się na komunikacji w samym zespole, jak również z zewnętrznym zleceniodawcą.

Czas trwania 6h
Cena: ustalana indywidualnie

Profesjonalna obsługa „trudnego klienta”– szkolenie będące uzupełnieniem szkolenia z podstawowych zasad komunikacji i technik komunikacyjnych. Skierowane jest do działów obsługi klienta. Poszerza wiedzę i kompetencje uczestników o świadomą obsługę „trudnego klienta”, techniki komunikacyjne możliwe do zastosowania w tej sytuacji oraz znaczenie własnego nastawienia do obsługi klientów.

Czas trwania 3-5h
Cena: ustalana indywidualnie

Zarządzanie organizacją pracy i stresem

Cel, czas i priorytety – to szkolenie adekwatne do dzisiejszych czasów informacyjnego natłoku i dynamicznych zmian. Liczba dostępnych możliwości utrudnia podejmowanie decyzji, a wszechobecne rozpraszacze ciągle angażują naszą uwagę odciągając nas od naszych zadań. Jesteśmy rozproszeni, zagonieni i niejednokrotnie mamy całe mnóstwo rozgrzebanych i niedokończonych spraw.

Nie robimy planów i nie ustawimy priorytetów, tylko reagujemy impulsywnie na „wezwania do działania” w postaci maili, telefonów, czy powiadomień z komunikatorów. Gdzieś w zakamarkach naszych komputerów, terminarzy lub smartfonów czekają też listy spraw odłożonych na magiczne „kiedyś”, aż wreszcie z powodu zbliżającego się ostatecznego terminu ich wykonania stają się nagle zadaniami o krytycznym priorytecie realizacji. Na szkoleniu „Cel, czas i priorytety” uczę jak nad tą sytuacją zapanować lub chociażby przejąć nad nią kontrolę.

Czas trwania 6,5 h
Cena: ustalana indywidualnie

Zarządzanie stresem – przygotuj się, przetrwaj i odreaguj – stres towarzyszy nam niemal każdego dnia i choć jego pierwotnym zadaniem było zadbanie o nasze zdrowie a nawet życie, to we współczesnym świecie ta naturalna reakcja organizmu może stać się naszym wrogiem. Na szkoleniu porozmawiamy o tym co to jest stres, co robi on z naszym organizmem oraz o tym, który stres jest dobry, a który zły i jak z tym złym stresem pracować. Będzie też o „leju wyczerpania” i energii życiowej, którą w stresie szybko tracimy. W trakcie szkolenia przewidzianych jest kilka prostych ćwiczeń oddechowych i relaksacyjnych.

Czas trwania 6 h
Cena: ustalana indywidualnie