Rafał Markiewicz

Zostań graczem – graj zamiast się frustrować

Zostań graczem – graj zamiast się frustrować

Niejednokrotnie nasze życie nie toczy się tak jak tego byśmy chcieli i pisząc to nie mam na myśli zdarzeń przełomowych lub dramatycznych sytuacji.  Piszę o drobnych sprawach dnia codziennego – które mimo tego, że nie ma w tym żadnej naszej winy – nagle obracają się przeciw nam rujnując plan dnia, zmuszając do dodatkowych działań albo zwyczajnie w świecie psując nam humor.

Kiedyś w takich sytuacjach, jak większość ludzi irytowałem się. Czasami wykłócałem o swoje i opowiadałem znajomym jak ten, czy tamta mnie wkurzyli, albo jaki bu..el mają w danej instytucji. Tak był do czasu, kiedy na jednym ze szkoleń dotyczących zarządzania finansami nie trafiłem na koncepcję „gracza”.  Jak to ja, z czasem przerobiłem tę koncepcję na swoja modłę i zbudowałem z niej zasadę, dzięki której ćwiczę swoją uważność, kontroluję emocje i wzmacniam swoje optymistyczne podejście do życia.

Rafał Markiewicz- coach - coaching - lifefactory - graj

Pierwsza zasada to nie frustrować się złymi sytuacjami, na które nie mam wpływu i które są całkowicie ode mnie nie zależne. Druga – kluczowa dla koncepcji „gracza” – staraj się każdą złą sytuację przerobić na pozytywną i wyciągaj z niej ile się da.

Przykład pierwszy – nieważna polisa:

W jednej z firm ubezpieczeniowych przedłużyłem przez internet swoją polisę ubezpieczenia medycznego, zapewniająca mi darmową opiekę medyczną w jednym z ogólnopolskich centrów medycznych. Kiedy po kilku dniach umawiałem się telefonicznie do lekarza konsultantka nie mogła znaleźć mojej polisy po jej numerze, ale odszukała ją podobno po moim numerze PESEL. W umówionym dniu udałem się do lekarza, wcześniej zgłaszając swoje przybycie w rejestracji. Jakże byłem zaskoczony gdy 5 minut później, kiedy siedziałem już przed gabinetem lekarskim podeszła do mnie pracownica rejestracji informując, że nie wie czy ja jestem tego świadom, ale za tę wizytę będę musiał zapłacić bo moje ubezpieczenie wygasło. W jednej chwili poczułem uderzenie ciśnienia i już,  już miałem wybuchnąć…, gdy przypomniałem sobie o moim postanowieniu „gracza”. Uśmiechnąłem się do Pani i zapytałem czy jest pewna tego co mówi, bo jeśli okaże się to prawdą, to ja mam w domu dowód zamówienia ubezpieczenia oraz jego opłacenia i będę się domagał od firmy rekompensaty tej sytuacji. Pani była totalnie zaskoczona moją reakcją i dała tylko radę wykrztusić „proszę się nie denerwować”. Jak się okazało, moja druga odpowiedź jedynie pogłębiła jej zagubienie. Powiedziałem, iż się nie denerwuję a nawet cieszę, bo dzięki ich błędowi załatwię sobie miesiąc darmowego ubezpieczenia. Wymagało to ode mnie chwilowego wyłożenia pieniędzy, które potem zostały mi zwrócone oraz napisania dwóch reklamacji i po miesiącu dostałem od firmy ubezpieczeniowej oczekiwaną rekompensatę za popełnioną pomyłkę.

Przykład drugi – zamówienie co znika:

Czytam sporo książek i bardzo często zamawiam je przez internet. Ostatniego zakupu dokonywałem w jednym z wydawnictw zamawiając u nich dwie książki. Kiedy po dwóch tygodniach nie miałem ani książek, ani żadnej informacji z wydawnictwa napisałem do nich mailem załączając do niego dowód wpłaty.  W odpowiedzi przeczytałem, że moja wpłata do nich dotarła ale zamówienie, którego dotyczyła zniknęło im ze strony internetowej, w związku z tym mam im napisać jakie książki zamówiłem i na jaki adres mają być przesłane. Ani słowa o przeprosinach, albo że im przykro z powodu tej sytuacji. W pierwszej chwili wkurzyłem się, że ktoś bezkarnie obraca moimi pieniędzmi i nic sobie z tego nie robi, jak również nie poczuwa się do winy, bo to system nawalił. Ciśnienie mi się podniosło, epitety cisnęły na usta…, kiedy nagle wyhamowałem, usiadłem spokojnie i zacząłem szukać na stronie wydawnictwa książki jaką chciałbym dostać za darmo w ramach rekompensaty za błąd systemu. Następnie już na spokojnie usiadłem i napisałem reklamację, w której wyjaśniłem Pani z wydawnictwa, że za błędy ich systemu to oni opowiadają, że brak przeprosin z ich strony świadczy o zupełnym braku szacunku do klienta i że za całe to nieprzyjemne zdarzenia chce anulowania opłaty za przesyłkę, albo darmowej książki. Na całe nieszczęście wydawnictwo zgubiło i tego mojego maila. Oczywiście, nie omieszkałem wykorzystać i tej sytuacji. Efekt, po miesiącu od zamówienia otrzymałem poniższą przesyłkę.

Rafał Markiewicz- coach - coaching - lifefactory - graj

Dwie dolne książki to moje zamówienie, cztery górne to rekompensata 😉

Czy stałem się z powodu mojego podejścia awanturnikiem – nie. Czy jeżeli, ktoś mnie za błąd przeprosi i powie parę miłych snów to i tak dochodzę rekompensaty – nie, bo każdy może się pomylić a miłe słowo i tak mi już umiliło dzień. Czy oszczędzam swoje nerwy unikając frustracji – tak. Czy obecnie czyjeś błędy są dla mnie problemem – wręcz przeciwnie, to szansa na fajną rekompensatę.

Rafał Markiewicz- coach - coaching - lifefactory - graj

Zapraszam i Ciebie do tej zabawy. Bo zamiast biernego wściekania się na ludzi lub instytucje i generowania złych emocji, oszczędzasz swoje nerwy, dostajesz rekompensaty i edukujesz drugą stronę, że błędy kosztują i to nie klienta, ale tego kto błąd popełnił.

afał Markiewicz - coach - coaching - filizanka_small pisząc powyższy tekst piłem klasyczną łagodną czarną herbatę – China Keemun Anhui

Life Factory - projekt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi. Więcej informacji

Poniższy wzór polityki cookies chroniony jest prawem autorskim, które przysługują IAB Polska. 1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. 2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. 3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Lemon Mint Rafał Markiewicz z siedzibą pod adresem ul. Lipowa 16c/8, 81-572 Gdynia 4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; 5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. 6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu; c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.; e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań. 7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). 8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. 9. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu partnerów. 10. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Close